Feltöltve: 11 hónapja
Tájékoztatás a járványügyi veszélyhelyzet idején is elérhető család- és gyermekjóléti alapellátásról.
A Család- és Gyermekjóléti Központ folyamatosan fogadja a gyermekek veszélyeztetettségével, az egyének és családok krízishelyzetével kapcsolatos jelzéseket.
- A helyi jelződszer tagjaival telefonon és elektronikus levelezés formájában dszeres az egyeztetés és a konzultáció annak érdekében, hogy körültekintő mérlegelést követően legyen mód javaslatot tenni a legmegfelelőbb beavatkozásra.
- A Család- és Gyermekjóléti Központban a nyitvatartási időn kívüli időszakban, változatlan módon elérhető a készenléti szolgáltatás, amely elsősorban tájékoztatást nyújt és intézkedik a jelzett krízishelyzetben.
A CsGyK Újpalotai Család- és Gyermekjóléti Központ (Bp., XV. Zsókavár u. 24-26.) ügyeleti nyitvatartási időben fogad igénybe vevőket.
- A munkatársak csak különösen indokolt - családlátogatás, krízishelyzet, súlyos veszélyeztetettség, halaszthatatlan ügyintézés vagy hatósági megkeresés - esetekben érhetők el személyes találkozó igénybevételével és erre csak az előzetesen egyeztetett időpontban kerülhet sor.
- Környezettanulmány elkészítésére csak a soron kívüli, sürgősségi ügyek, az ideiglenes hatályú elhelyezés, a nevelésbe vétel vagy a gyám- és gondnokdelés esetében van mód.
A CsGyK Fióka Család- és Gyermekjóléti Központ (Bp., XV. Kolozsvár u. 4/b) csak a szombati napokon fogad igénybe vevőket a kapcsolattartási ügyeletben regisztráltak köréből.
- Az alapesetben, ebben az épületben igénybevehető felügyelt kapcsolattartás szünetel és a jelenlegi körülmények miatt, a külföldön élő szülő esetében sem tudjuk biztosítani a helyszínt a hagyományos kapcsolattartás megvalósításához.
- Felhívjuk a figyelmet arra, hogy az ügyfélfogadás során az épületekbe történő belépés csak maszk viselésével engedélyezett és érkezéskor kötelező a kézfertőtlenítő szer használata!‼️
- A Család- és Gyermekjóléti Központ munkatársai az igénybe vevők és a saját egészségük megóvása érdekében is, minden alkalommal védőfelszerelést használnak a munkavégzésük alatt.
- A korona-vírus járvány idejének végéig az intézményi általános gyakorlat, hogy a családsegítő, esetmenedzser, tanácsadó munkatársak telefonon vagy elektronikus levélben érhetők el leggyorsabban, és az esetfelelős munkatárs minden esetben, folyamatosan tartja a kapcsolatot az általa támogatott igénybe vevővel, érdeklődik az aktuális élethelyzete iránt, felajánlja segítségét a felmerült nehézségek enyhítésében, tájékoztatást nyújt az elérhető szolgáltatásokról és az azokhoz való hozzáférésről.
- A tanácsadások közül a pszichológiai, mentálhigiénés, jogi és fejlesztő pedagógiai konzultációk elérhetők telefonon, e-mailben és ezeken kívül az online hozzáférhető alkalmazások segítségével is.
Az óvodai és iskolai szociális segítők olyan programot indítottak el, amely a digitális iskolai oktatás során hátrányokkal és nehézségekkel küszködő gyermekeknek és a szüleiknek lehet segítségére.
A CsGyK Munkanélküli Fiatalok Tanácsadó Irodája (MUFTI) a fiatalok számára, a hagyományos, személyes kontaktussal járó kapcsolattartás helyett az online segítésre, tanácsadásra váltott át, kimondottan épít a fiatal korosztály közösségi médiában való erős jelenlétére, az online alkalmazásokon keresztül igyekszik elérni és megszólítani az igénybe vevőket.