Gyula a virágok városa

Népes csapattal – 29 vállalkozókedvű nyugdíjas - nyaraltunk Gyulán, Magyarország legvirágosabb településén 2017. szeptember 3-tól 8-ig. Kalandos volt az utunk, mivel Békéscsabán át kellett szállnunk és Gyulán a pályaudvartól is elég sokat gyalogoltunk a szállodáig. Akkor még nem tudtunk, hogy kisvasúttal is mehettünk volna, ám visszafelé már éltünk ezzel a lehetőséggel.

A szállásunk a Park Hotelben volt, aminek a bejáratánál egy nagy piros szívalakú „lakatfa” fogadott minket. A szerelemlakat annyira népszerű, hogy még a recepción is vásárolható. Szép szobáink voltak, és bőséges volt a svédasztalos reggeli és vacsora kínálat. A fürdő pár lépésre volt, amit minden nap ki is használtunk.

Sok látnivaló is van Gyulán, amiből igyekeztünk minél többet megnézni, és van amit ki is próbáltunk. A meridián tornát pélédául a Csigakertben tartottuk, mely Gyula egyik legnagyobb természetvédelmi területe. Nevét a mesterséges kilátódombról kapta, amelyről csigaalakban futott le egy sétány. A kikövezett járdákon sétálva vagy a padokon megpihenve is lehet gyönyörködni a park különlegességeiben pl. a 300 év körüli kocsányos tölgyekben, tiszafákban, vagy a ritkaságnak számító krisztusfákban. A filagória és a márványból készült Sissi szobor előtti téren esküvői szertartásokat is szoktak tartani.

A városban sétálva nemcsak a sok virág tűnt fel, hanem a szökőkutak sokasága, a Várfürdőt körülvevő Fehér Kőrös, ami tele van kacsákkal és halakkal. A Belvárosban sétálva kihagyhatatlan látványosság a Világóra és persze a fáradt „vándoroknak” járt egy kis felfrissülés a Százéves Cukrászdában.

Mint megtudtuk ez Magyarországon második legrégebben, 1840 óta üzemelő cukrászdája, ahol megmaradt az eredeti bútorzat is és láthatjuk a cukrászat régen használt kellékeit. Szép emlékekkel jöttünk el!