Poroszlói kirándulás
CsGyK
Nyári programsorozatunk második nagy kirándulásán gyerekekkel és családokkal jártunk Poroszlón, a Tisza-tavi Ökocentrumban.

Feltöltve: 3 hónapja

A Látogatóközpont kilátójából átláttuk a tavat és környékét, megnéztük a belsejébe rendezett látványos kiállítást, gyönyörködtünk a tárolókban kiállított madár-, hal- és növényvilág csodáiban.

Lent a mélyben, a pincében labirintusszerű akváriumrendszerben lehetett kanyarogni, miközben körülöttünk és felettünk méteres tokhalak, vizák és kisebb más halak úszkáltak a kékesen derengő fényben. A képek, filmek nem adják vissza, hogy milyen fantasztikus élmény és lenyűgöző látványban volt részünk.

Minden, ami kézzelfogható a gyerekek számára, az valódi élményt ad, és az egyik ilyen lehetőség a kecskék kézből etetése volt.

A vidraetetés az Ökocentrum egyik sztárprogramja, de nálunk a kormoránetetés jelentett valódi izgalmat. A gondozó a halat odadobta a madaraknak, azok pedig éhes csapatokban csaptak le, a lányok pedig elakadt lélegzettel figyelték az eseményeket. Megnéztünk egy 3 dimenziós filmet a folyó belső világáról és az évszakok változásáról. Nemcsak a moziterem hűvöse esett jól, de a filmecske mértéktartó 20 perces hosszúsága végig lekötötte gyermekeink figyelmét, ezért úgy jöttek ki, hogy még szívesen maradtak volna tovább nézni a természetfilmet.

A rövid pihenő után ismét a mozgásé volt a főszerep. Az Ökocentrum játszótereinek koronázatlan királya a Tutajos-tó, amelyen biztonságos, felboríthatatlan tutajokon lapátolnak körbe a gyerekek, minikompokon húzzák át magukat a kis szigetre, ahol valódi minigémeskútból lehet vizet merni. Órákig lehet játszani így. Szerencsére meleg volt, így némi naptejes lekenés után a mieink is rávetődtek a lapátokra, és megkezdődött a tutajozás. Nagyon ügyesek voltak, így csak egy, a kelleténél mozgékonyabb kislányt kellett kimenteni a térdig érő vízből. Miután kihúztuk, ő száraz ruhát vett, és a móka folytatódott.

Mire eltelt az időnk jól elfáradtunk, aztán elbaktattunk a buszhoz, amin hazafelé a csapat fele elaludt, így a szülők feltöltődött, jókedvű gyerekeket kaptak vissza.

Ha tudunk, ide jövőre is visszatérünk.

Ajánlott hírek
Tájékoztatás
1 hete
2019. november 12-én a Család- és Gyermekjóléti Központ 3 telephelye zárva tart.
Erasmus+ Pro Age pályázat
1 hete
Elkészült a szórólap, amely bemutatja az Erasmus+ Pro Age projekt tartalmát és a résztvevő partnereket.
FENO
Halloween
2 hete
Alzheimer Café a Pajtás étteremben
Szeretettel várunk minden érdeklődőt az Alzheimer Café soron következő előadására, melynek helyszíne: Pajtás Étterem (1157 Budapest, Zsókavár u. 24-26.), időpont: 2019.10.31. (csütörtök) 17-19 óráig
ÉNO
Levendula Nagyi
Kapcsolat

Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat Egyesített Szociális Intézménye

1157 Budapest, Árendás köz 4-6.